Skoro každému se stalo, že v RP naboural, ale nebyl si úplně jist, jak RPit poškození vozidla. Níže máte rady od mechaniků a různé typy poškození vozidla.
Poškození při nárazech
Čelní náraz
- Rozbité světlomety
- Prasklý nárazník, spojler, výstuha
- Porucha chladiče
- Deformovaná kapota, poškozené úchyty kapoty
- Vážná porucha nápravy
- Porucha geometrie (= vyosení kol …)
- Ohnutá výztuha motoru
Boční náraz
- Poškození bočního sloupku (ztráta stability & jízdních vlastností)
- Poškozené prahy (hrozí koroze)
- Poškozené dveře (zaseknou se, ulomí se panty, přestanou dobře doléhat)
- Rozbití oken (nejspíše se rozbijí obě okénka na straně nárazu)
- Poškození střechy
Náraz ze zadu
- Zkroucený kufr
- Porucha otevíracího mechanismu kufru (u novějších vozidel)
- Prasklý zadní nárazník
- Prasknutí zadního skla (popřípadě bočních okének)
- Poškození zadních světlometů
- V krajních případech poškození zadní nápravy
Poškození z terénu (trefení kamene, díry ve vozovce …)
- Polámaný plastový kryt motoru
- Prasklá olejová vana (olej vyteče a motor nedokáže pracovat)
- Prasknutí pneumatiky
- Poškození nápravy
Závady na vozidle
Defekt (prasknutí pneumatiky)
Vozidlo bez pneumatiky není schopné ujet větši vzdálenost a jet rychleji než 10 mp/h (při překročení rychlosti vozidlo ztrácí stabilitu a má tendenci táhnout do strany).
Při jízdě na pár metrů je potřeba počítat s poškozeným diskem, který je potřeba v dílně nechat vyměnit.
Vozidlo nemá dostatečný tah
- Může být způsobeno vynecháváním jednoho z válců (nutný servis)
- Může být způsobeno vadnou součátskou (palivová pumpa, vstřiky, žhavení…)
- Může být způsobeno zaneseným palivovým filtrem
Vozidlo vydává hlasité/divné zvuky
Může se jednat o závadu na výfukovém systému (poškozený tlumič, katalizátor, trubka výfuku, poškození těsnění)
Hustý dým z motoru
Nejčastější příčinou je chybějící kapalina v chladiči (ano, vaše oblíbené poškozené hadičky) – může být způsobeno prasklou nádobou, chladičem, špatným těsněním nebo špatnou vodní pumpou.
Při divném kouři z motoru může jít o prasklou hlavu motoru, kdy se do motoru dostala chladící kapalina